Gure eta hirugarrenen cookieak erabiltzen ditugu gure webgunea erabiltzeko eta neurtzeko gure zerbitzuak hobetzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, bere erabilera onartzen duzula uste dugu. Ezarpenak alda ditzakezu edo informazio gehiago lortzeko.

Hegan egiteko, pedalei eragin eta kito!

DGTk dio bizikleta dela garraiobide eraginkorrenetako bat, zirkulazioa hobetzeaz gainera kutsadura gutxitzen duelako. Gainera, garraiobide dibertigarri, merke, garbi eta osasungarria da.

Eta hori gutxi ez balitz, Susan Brownell Anthony sufragista eta feminista iparramerikarraren arabera, bizikletak beste ezerk baino gehiago egin du emakumeen emantzipazioaren alde. Scott Stoll: “munduan barrena bizikleta bidezko paseo bat pedal kolpe bakar batekin hasten da”; irakasle hori bizikletan ibili zen munduan barrena, eta Falling Uphill liburuan kontatu zuen.

Eta mundua pedalei eraginez ikusi aurretik, kontuan eduki behar dituzun segurtasun-elementuak eta zure bizikleta nola ikuskatu gogoratu nahi dizkizugu:

  • Komenigarria da, beti, kasko homologatua erabiltzea; eta nahitaezkoa da 16 urtetik beherakoentzat, kasu guztietan, bai eta helduentzat ere, hiriarteko bideetan.
  • Oso garrantzitsua da ikustea eta ikus zaitzaten; horregatik, nahitaezkoa da aurrean argi zuria, eta atzean argi gorria eta islagailu gorria eramatea. Tinbrea ere nahitaezkoa da. Gainera, txaleko islatzailea eramatea (gauez, tunek batean edo hiriarteko bideetan).
  • Ikuskatu zure bizikletaren egoera: eserlekuaren eta eskulekuaren arteko distantzia (behartu gabe iritsi behar dugu, eserlekuaren altuerak ez du eskulekuarena gainditu behar eta oinekin lurrera iritsi behar dugu), balaztak (frenatu egin behar dute, kableak tinko egon behar du beti eta zapatak eta urkilak konprobatu behar dira), kanbioak eta koadroa (ongi daudela eta osagai guztiek funtzionatzen dutela konprobatu) eta gurpilak (presioa eta kubierta ikuskatu).

Eta txirrindulari bihurtu ondoren, ibilgailu bat gidatzen ari garela gogoratu behar dugu; beraz, zirkulazio-seinale guztiak errespetatu behar dira, maniobrak ongi seinalatu behar dira, eta, noski, ez da alkoholaren edo substantzia estupefazienteen mende gidatu behar eta ez da mugikorra edo kaskorik erabili behar; bestela, isuna jar diezazukete, baina ezin dizute gidabaimenean punturik kendu, halakorik edukiz gero.

Eta, azkenik, Bizikleta Aseguru bat eduki behar da, Erantzukizun Zibila, Osasun Asistentzia eta Lapurreta estaliko dituena; oinezko bat harrapatzea, auto baten ate ireki batekin ezbehar bat edukitzea edo zure bizikletaren katea zuhaitz bati lotuta aurkitzea ez dira ezohikoak.