“Sempre que veig un adult a sobre d’una bicicleta recupero l’esperança en el futur de la raça humana.” H. G. Wells.

La bicicleta s’ha escapat del gran grup i ha multiplicat per 3 les vendes en 1 any de pandèmia, s’ha convertit en un element de transport amb el qual ens desplacem joves i adults i, a més, hi ha qui en gaudim per fer exercici.

La bici aprima, redueix l’abdomen, enforteix les articulacions, combat el mal d’esquena i ens ajuda a dormir millor. Segons l’Escola de Salut Pública de Harvard, anar amb bicicleta 5 minuts al dia ajuda a perdre pes amb més facilitat en la maduresa.

A Espanya ja som 21 milions de persones que utilitzem la bicicleta, la qual cosa contribueix a tenir un planeta menys contaminat. I, tanmateix, estem més exposats a atropellaments, avaries, robatoris i actes vandàlics. Com ho podem prevenir?

3 normes + 1

1.- Portar posat el casc. El cap és la zona de lesions més habitual. És obligatori en vies interurbanes.

2.- Posar-hi un timbre, també és obligatori.

3.- Portar-hi llums davanters i posteriors està tremendament recomanat, ja que la resta de vehicles ens ha de poder veure quan ens desplacem, tant en zones urbanes com interurbanes.

I cal portar posada la mascareta, excepte en ús esportiu per carretera o muntanya.

“Al meu fill li van robar la bici i vaig haver de demostrar que era meva”. Guarda el tiquet de compra.

Una bona assegurança de bicicletes t’ajuda en totes les altres coses, responsabilitat civil i protecció jurídica, i a més hi pots incloure cobertures com accidents, assistència, robatori i danys propis.

Ja saps que ens tens a la teva disposició, consulta’ns.