01/08/2023

Zauden lekuan zaudela, seguru zaudela

Jendeari arreta ematen gozatzen duzu? Badakizu hizkuntzarik? Turistekin lan egin nahi duzu? Perfekzionista zara? Primeran! Argi eta garbi, hotel, ostatu, landetxe, kanpin edo apartamentu turistiko batean lan egin, edota zuzendu dezakezu. Erreserbak kudeatzeaz gain, zure bezeroak etxean baino hobeto senti daitezen zaintzea izango da zure funtsezko zeregina. Eta, kontuz!, lan-kontratuko langileak ere babestu behar dira, eta, jakina, baita zure ardurapeko ondarea ere (eraikinak, makineria, altzariak, elementu apaingarriak…).

Segurtasuna ez da ezbeharra, ahalegin adimentsu baten ondorioa baizik.

Ostatuetarako asegurua nahitaezkoa da legez. Eta hauek dira nahitaezko estaldurak:

  • Kalte materialak: ura, hezetasunak, suteak.
  • Lapurretak: aseguru on batek barne har dezake sarrailak aldatzea eta eskudirua zein objektu pertsonalak lapurtzea. Garajeak eta terrazak ere sartu ohi dira.
  • Erantzukizun zibila: hirugarrenei eragindako kalteak estaliko ditu.
  • Behin-behineko birkokatzea: ostatu-hartzaileei ostatu eman behar badiezu matxura batengatik, baita hoteleko bizilagunei ere, ezbeharra hotelak eragiten duenean.
  • Langileen Istripu Asegurua: mediku-gastuak eta istripua duten langileentzako kalte-ordainak.
  • Makineria: normalean oso garestia da, kalkulatu zenbat kostatzen den igogailua konpontzea.

Eta estaldura horiek guztiak ere osa ditzakezu; izan ere, imajinatu ere egiten ez dituzun beste arrisku batzuk daude: langile desleial bat, mozkinak galtzea ustekabeko itxiera batengatik, defentsa juridikoa erreklamazioengatik edo establezimenduaren zuzendaritzak izan dezakeen Erantzukizun Zibila.

Bezeroa denean lehena, betiko da bezero

Gure hotelak xarma berezia zuen. Lehenengo gauza ginela sentitu dugu, benetan. Han ordena, garbitasuna eta langile guztien adeitasuna zeuden. Ziurrenik xehetasun asko ahaztu ditut, baina zerbitzu horren atzean pertsona, langile eta bisitari guztiengatik kezkatzen den zuzendaritza bat dago, ESKERRIK ASKO.”